6 kwietnia 2016

Tu i teraz - Ann Brashares


Wiedzieliście, że autorka „Tu i teraz” to twórczyni „Stowarzyszenia wędrujących dżinsów”? Bo ja nie:)
„Tu i teraz” to świetna książka. To fakt. Ma cudną okładkę i takie tam różne. Ale ma jedną, no może dwie zasadnicze wady. Po pierwsze: drobny druk, który mnie denerwował. A po drugie jest zdecydowanie za krótka. A i jeszcze jedno. Bardzo mnie wkurzyła fabuła, a dokładnie gdybym ja była na miejscu głównych bohaterów i musiałabym coś zrobić, żeby czemuś zapobiec, to starałabym się wymyślić jakiś plan, czy coś w tym stylu, a nie ciągle rozmyślała, że mam jeszcze dużo czasu, więc pojadę sobie na plaże i się wykąpie w oceanie. O Boże, ale mi długie zdanie wyszło.


No ale skupmy się na fabule.
Prenna żyje pod koniec XXI wieku, lecz z powodu zarazy przenoszonej przez komary, przenosi się z innymi ocalałymi ludźmi do 2010 roku. Jej przybycie obserwuje Eathan. Po kilku latach Eathan i Prenna spotykają się ponownie i zaprzyjaźniają. Dziewczyna nie wie jednak, że chłopak wie, iż pochodzi ona z przyszłości. W tym przekonaniu utwierdza go pewien bezdomny, który chce spotkać się z dziewczyną. Gdy dochodzi w końcu do tego spotkania mężczyzna próbuje przekazać Prennie, w jaki sposób zapobiec zarazie. Czy to się uda? Co tak naprawdę łączy bezdomnego mężczyznę z Prenną? I czy Prenna będzie z Ethan'em? Przeczytajcie.

Autorka za bardzo skupia się na relacji powstałej między Prenną i Ethan'em, zamiast na akcji zapobieżenia zarazie, że momentami staje się to denerwujące. To było trochę nie halo. Tu para zastanawia się co zrobić, ale jednak po namyśle stwierdzają, że mogą jednak skoczyć jeszcze na zakupy, na plażę itd.. No heloł. Czy my na wakacjach jesteśmy? To mnie tak wkurzało, że jak sobie o tym pomyślę, to dalej się wkurzam.
Ale ogólnie książka spoko. Dobrze napisana, więc się ją szybko czyta. Narracja pierwszoosobowa – wszystko opowiada Prenna. No i wrócę do okładki. Jest cudowna i prześliczna. Niby nic takiego, a ma coś w sobie.
Polecam.

Tytuł: Tu i teraz
Tytuł oryginału: The here and now
Autor: Ann Brashares
Wydawnictwo: YA!
Liczba stron: 240
Moja ocena: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz