15 kwietnia 2016

Sekrety notatnika - Eve Haas


„Sekrety notatnika” to bardzo interesująca pozycja, która podpowiada, gdzie i jak szukać swoich korzeni. Ma jednak jedną wadę. Gdybym chciała przeczytać sobie biografię Augusta – księcia Pruskiego, to bym po prostu wypożyczyła sobie o tym książkę, albo znalazła coś na ten temat w internecie. Są to niepotrzebne fakty przedstawione książkę, które jednym słowem – ją zapychają.

Na początku myślałam, że książka skupi się na tym, jak szukać informacji na temat swoich przodków, a autorka non stop przedstawia biografię Augusta. A myślałam, że szuka coś na temat Emilie – swojej praprababki, i Charlotte – swojej prababki. Rozumiem, że jakieś tam fakty z życia Augusta miały wpływ na znalezienie konkretnych informacji, ale bez przesady. Co kogo obchodzi życie księcia przed poznaniem Emilie? To znaczy, nie że to nie jest ciekawe, ale mnie to w tym momencie nie interesowało i nie miało to nic wspólnego z praprababką Pani Haas. Chociaż trochę ją rozumiem. W końcu książę Augustus okazał się jej prapradziadkiem. Ale były to zbędne fakty przedstawione w książce, których zadaniem było zapełnienie jej stron. Bez tego wszystkiego, prawdopodobnie książka byłaby przynajmniej o połowę krótsza.
Ale nie mam zamiaru krytykować tej pozycji, bo sama wiem jak trudno jest cokolwiek znaleźć o swoich przodkach. Mimo tych uchybień polecam.

Tytuł: Sekrety notatnika
Tytuł oryginału: The Secrets of the Notebook
Autor: Eve Haas
Wydawnictwo: Świat Książki
Liczba stron: 304
Moja ocena: 6/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz