1 kwietnia 2016

Obietnica pod jemiołą - Richard Paul Evans


Kolejna książka Evans'a za mną i stwierdzam że kocham jego twórczość. Początkowo byłam sceptycznie nastawiona do tej książki. Wszyscy mówili, że to taki drugi Grey, bo jest tam jakaś umowa między bohaterami. Ta książka nie ma nic wspólnego z Grey'em. Nie słuchajcie tamtych opinii.

Główną bohaterką jest pracująca w biurze wycieczkowym Elise – kobieta z przeszłością. Pewnego dnia, zaraz po Halloween, podchodzi do niej na stołówce (restauracji) mężczyzna – Nicholas, który pracuje w tym samym budynku jako prawnik. Proponuje nietypowy układ – aby udawali parę do 24 grudnia, do Wigilii.
Niby nic takiego, obustronna korzyść. Ale z czasem, im bliżej do końca umowy, Elisie coraz bardziej zależy na Nick'u i zakochuje się w nim. Ale boi się, że mężczyzna odrzuci ją, gdy dowie się co zrobiła w przeszłości. Sama nie wie, że Nicholas też ma mroczną przeszłość. Czy para wyjaśni sobie wszystko i będzie razem?

Gdy czytałam książkę, tak sobie myślałam: „Jak ta kobieta mogła takie coś zrobić?”. Ale ostatnio coraz częściej słyszy się o takich przypadkach. Starałam się wczuć w jej sytuację, poczuć to co ona, ale nie potrafiłam sobie wyobrazić, co ta kobieta, co Elise musiała czuć w tamtej sytuacji. Więc nie dziwię się, że bała się wyznać prawdę Nick'owi, bo sama nie wiem jak bym potraktowała taką osobę.

Tradycyjnie, książki Pana Evans'a są bardzo wciągające, więc tę pochłonęłam. Wszystko szybko się dzieje. Patrzę, a to już koniec. Jaki cudem?
No i tradycyjnie już, przy każdej książce tego autora możemy odczytać morał płynący z tej historii: „Trzeba umieć przebaczyć, ale przede wszystkim umieć przebaczyć sobie”.

Przebaczenie może naprawić
o wiele więcej, niż myślimy...”

Nie może być tak, że nie polecę tej książki. Oczywiście, gorąco polecam. Książki Evans'a są najlepsze na świecie i każdy powinien w swoim życiu przeczytać chociaż jedną jego pozycję. Mnie jego twórczością zaraziła kuzynka i jestem jej bardzo wdzięczna.

Tytuł: Obietnica pod jemiołą
Tytuł oryginału: The Mistletoe Promise
Autor: Richard Paul Evans
Wydawnictwo: Znak litera nova
Liczba stron: 256
Moja ocena: 9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz